lørdag 7. februar 2009

Bagamoyo

Bildet taler for seg selv...
Stranden ved Travelers Lodge.
Fiskerene her trenger ikke bekymre seg for at noen skal stjele båten deres
Et vanligt syn...
"Lene and the dogs". Etter å ha væært i Tanzania i flere uker sier Lene: "Se en geit! Det er den første jeg har sett her!" Siden vi stort sett ser geiter hver dag, ble det ganske morsomt for resten av gruppen da det viste seg at de geitene vi hadde sett før, hadde Lene trodd at var hunder...
På stranden i Bagamoyo...
Her ser vi John, Adam, Gotfred og Ben gjør seg klar til dagens fisketur
Claire: en av de amerikanske studentene vi bor sammen med
Lene og Claire utforsker en bygning fra slavetida. Lene: "tror du jeg hadde klart å rømme ved å bare lene meg ut her?" Claire: "prøv da!"
Dette bildet er det Lene som har lastet opp, og jeg (Gunn) har ingen anelse hvor det er fra...
Noen er mer opptatt av å bli tatt bilde av enn andre...
En lokal sjarmør =)
Sjarmøren: "Shikamoo" Lene: "Marahaba".
I Dar es Salaam er det sand overalt. Likevel er det stor kosteaktivitet på veier og fortau, noe vi av og til undrer oss over. Hvorfor koste sand i sand???



Lene den pene!
Lene viser staig nye sider ved seg selv.... Men det blir jo morsome bilder av det da=)
Ta gjerne å zoom inn på ansiktet til Lene på dette bildet... =)
Noen som trenger en bil?
Lodgen vi bodde på i Bagamoyo. Dusjen der var helt fantastisk. Den hadde både varmt vann og mer enn seks vannstråler som kom ut av dusjhodet!

Tanzania viser seg frem...

5 kommentarer:

  1. trudde ikkje at ein måtte legga om til bokmål berre for at ein reiste til tanzania...

    SvarSlett
  2. trur du tanzanianarane skjønne nynorsk...?

    SvarSlett
  3. klart da! e jo lett so ingenting. men trur nok da e endo enklare for dei me bømladialekt, faktisk.

    SvarSlett
  4. men eg snakka litt bømladialekt til ein seljar i dag som ikkje ville snakka engelsk, men han skjønnte ingenting han helle, utruli nok! kanskje eg snakka litt for snart...?

    SvarSlett
  5. Ja, så har ho fått bytta seg fri og 21.mars kommer vi nedover, Ida og jeg. Jeg vet jeg snakker for begge når jeg sier: VI GLEDER OSS HINSIDES ALL FORNUFT! HURRA, HURRA, HURRA!

    SvarSlett