fredag 16. januar 2009

Hepp

Jepp, da hadde vi faatt lagt ut de foerste bildene...og det tok jo bare noen sekunder det, som alt annet her:) Har vel brukt en time eller noe, nettet e ikke det kjappeste:) Begynne aa bli ganske dreven paa afrikansk tid... passe forsaavidt mae, Lene, ganske greit, e vel ikke det kjappeste menneske i verden. Gunn vente og vente og har taalmodighet som en skilpadde, "jaja, tid gaar ikke, den kommer", sir ho aa smile:) Fine jenta!

I gaar hadde vi presentasjon om Norge, Hoegskolen i Bergen og radiografiutdannelsen paa institute of radiography (btw. ae har ENDELIG laert mae aa uttale radiography og radiographer, hurra!! tunga mi har kroella sae hver gang ae har proevd mae paa disse ordan, og det e litt smaapinlig aa ikke greie aa uttale det studiet ae gaar paa og det ae utdanne mae til aa bli...MEN no gaar det...nesten hver gang). I allefall....vi trudde det sku komme maaaange folk, va saann daem framstilte det, men det kom vel til slutt en 25 stykk:) Akkurat passe syns vi! Sto vel der aa preika og svarte paa spoersmaal i en og en halv time eller no, tiden floey og vi va flinke;) Deilig aa vaere ferdig! Paa kvelden vaa vi med noen av vaare nye venner (noen britiske, norske og tyske) paa restaurant/pub...det var en festelig opplevelse! Der hadde de et fantastisk liveband (synt, gitat og vokal)...va et afrikansk danskebaat-band. Det hele toppa sae naar de tok en afrikansk versjon av "Baby don't hurt me". Helt fantastisk! Tror dette og thai-karaoke gaar i samme baat...

Ellers kan vi meddele at vi har faat oss en fast plass aa bo...vi skal bo i ei leilighet sammen med noen amerikanske, veldig kjekke folk. Det er fire rom med aircondition (OHHH YEAH), cabel, og eget bad, og saa deler vi kjoekken og stue med en data med internett med de andre. Saa e det hushjelp. 600 dollar i maaneden delt paa 2 = 300 dollar paa hver * 7,15 = 2145 per hode i maaneden. Det e det verdt, vi gleder oss til aa kunne lage litt mat sjoel og faa det litt reinere:)

No vente Gunn igjen....see ya:)

7 kommentarer:

  1. No e pappen fått seg gmail konto og fått tilgang til detta mediet. Det vil si at jeg hadde konto på gmail, men jeg hadde glemt den.... Så det å ligge et stykke etter har du nok arva en plass ja. Blir spennende å se hvor lang tid det tar før masen er her da...

    Høres ikke så verst ut å ha fått seg aircondition. Har problemer å sove om natta om det blir varmere enn 5 grader selv, så i Afrika hadde nok jeg hatt problemer uten kjøling ja.

    Blogg....... har bare om det på radio, men ser jo ut til å være et fint medie for å dele på ting og tang, uten å måtte skrive mail til hver enkelt. Vet følgelig heller ikke hvor personlig man kan bli her... men skal prøv å begrens mæ.

    Dettane va no en liten hilsen hjemmefra. Pappen

    SvarSlett
  2. Feilretting da jeg ikke finner ut på sparket hvordan jeg kan rette opp skrivefeil i egne kommentarer... hvis det i det hele tat går da.

    Det jeg mente med "Så det å ligge et stykke... " var at det tok noen uker før jeg klarte å få somla meg til å få lagt inn kommentar her.. altså

    Linje 4 "masen" = mamsen, altså mamma
    Linje 8 "har bare om det på radio" = her mangler det jo et ord "hørt" - Det blir dermed "har bare om hørt det på radio"

    Tror det var alt. Pappen

    SvarSlett
  3. Men glemte vel egentlig det jeg burde si her.... Altså: Fint å høre at dere har det fint der nede.

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Hehe. Den pappen, den pappen. Tipper det vekker en smule hjemlengsel hos pellefrøet å lese de siste 3(!) kommentarene... Mannen har virkelig lagt sjela si i å få kommentert på bloggen deres:) Og bare så det er sagt, så er det noe galt med tastaturet, og han har ikke hatt det travelt. Haha!

    Litt intern humor der, beklager om noen føler seg støtt... Jeg kunne bare ikke dy meg... Håper ellers at dere fortsatt har det fint under Afrikas sol. Klem fra meg.

    SvarSlett
  6. Haha, ae har vaerdens fineste pappa (saa personlig gaar det fint ann aa vaere!):) Skriveleifa e lov...me min daarlig norsk forstaar ae alt! Smart datter har du skapt, den ska du ha! ;) E imponert over innsatsen din! Og om du faar mamsn min til aa forstaa seg paa dette saa blir ae mektig imponert! Du hadde garantert syns det va for varmt selv me aircondition...du hoere hjemme nordpaa du:) Glede mae til flere kommentarer! :)

    SvarSlett
  7. Skriveleifa, ja.. :) Tenkte jeg skulle slenge med på nå som hele resten av familien Høgstad har kommentert, pappa har forresten mast i snart en uke på at jeg må lese det han har skrevet :) Det er morsomt å lese om alt dere opplever og det virker som om dere har det bra.. Gleder meg til å komme på besøk! :D

    Klem fra Ida..

    SvarSlett